15-4-2013 - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Eva Takaria - WaarBenJij.nu 15-4-2013 - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Eva Takaria - WaarBenJij.nu

15-4-2013

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

15 April 2013 | Denemarken, Kopenhagen

Hoi allemaal,

Het is alweer een tijd geleden dat ik hier iets heb geschreven. Ik heb een drukke tijd achter de rug met wat ups en downs, maar heb het hier nog steeds ontzettend naar mijn zin.

Even een terugblik; een aantal weken geleden zat ik in Lapland, en dat was een onvergetelijke reis. Het was daar zo mooi, wit en indrukwekkend, en de activiteiten (huskysleeën, rendieren zien etc.) waren geweldig. We hebben het geluk gehad dat we het Noorderlicht konden zien, wat ook heel bijzonder was. Helaas heb ik Lapland vroegtijdig verlaten vanwege het overlijden van mijn lieve oma, en ben ik vanuit Noord- Finland naar Nederland gevlogen. Terug in Nederland heb ik een heftige maar mooie week met mijn familie doorgebracht, waarnaar ik zondagmiddag weer ben terug gevlogen naar Kopenhagen.

Terug in Kopenhagen kwam ik weer in een stroomversnelling terecht, wat voor mij wel fijn was om constant bezig te zijn. Ik moest veel inhalen voor school en mijn projectgroep in het ziekenhuis, en de examens kwamen er aan. Het project is nu afgerond en de examens zijn achter de rug, en gelukkig heb ik alles gehaald en is het prima verlopen. Met Pasen hebben we een lekkere brunch gemaakt en een lange wandeling langs de kust. Gelukkig begint het hier nu ook wat warmer te worden, dus hopelijk kan binnenkort de winterjas uit :) We hebben hier veel mooie parken waar iedereen verzamelt als het mooi weer is, dus daar kijk ik erg naar uit.

Ik geniet nog steeds heel erg hier. Er is altijd wat te doen en voor de internationale studenten wordt er veel georganiseerd; zo is er elke dinsdag avond een ‘student Tuesdays’, woensdag avond is ‘international night’ en in de meest centrale bar in het centrum, de Studenterhuset, is er elke avond iets te doen met een ander thema zoals Salsa Night, swing Night, en ga zo maar door.

Gister ben ik met Madelon en Joseph (een vriend uit Singapore die we hebben leren kennen in Lapland) een dagje naar Malmö geweest, wat vanuit Kopenhagen maar 40 minuten reizen is, over de bekende Oresund Bridge. Het was erg leuk en toevallig was er in het centrum een internationale markt, met kraampjes uit verschillende landen waar ze gerechten klaarmaakten wat kenmerkend was voor dat land. Grappig was dat het Holland kraampje het enige kraampje was dat geen voedsel verkocht; alleen maar bloembollen ;). Na een dagje rondlopen zijn we terug gegaan naar Kopenhagen en hebben we de avond gezellig afgesloten met een ‘Taco-night’, iets waarvan Joseph extreem blij wordt :)

Volgende week maandag begin ik aan een nieuwe module op een nieuwe campus, waar ik veel zin in heb omdat deze campus midden in het centrum ligt. Het is een oud gebouw met torentjes en een binnenplaats, veel trappetjes en een leuke sfeer. Verder heb ik nog iets om naar uit te kijken; komende donderdag komt mijn lieve vriendin Anouk me opzoeken! Ze blijft tot maandag ochtend, dus ik heb genoeg tijd om haar alles te laten zien en bij te kletsen.

Tot snel en Liefs,
Eva



  • 15 April 2013 - 17:36

    Eddy:

    Geniet er van Eva, voor je het weet, is het alweer voorbij!

    Eddy x

  • 15 April 2013 - 20:47

    Petra:

    Hai schaak, mooi verslag! werd trouwens tijd, ha ha . Veel plezier met Anouk komend weekend.
    XXX dikke kus en lik van Nana X

  • 06 Mei 2013 - 12:30

    Pieta:

    Hoi Lieve Eva,
    Het overlijden van je van je oma was natuurlijk een hele ingrijpende en verdrietige gebeurtenis.
    Toch heb je de draad weer op weten te pakken en ben ik apetrots dat je alle examens hebt gehaalt.
    Ik hoop dat het bij jou inmiddels wat warmer is geworden.Hier is het nu eindelijk voorjaar.
    Geniet met volle teugen van de tijd die je nog in Kopenhagen doorbrengt.

    Liefs en groetjes, Ali en Pieta.

  • 18 Juni 2013 - 13:22

    Mie Van Oeveren:

    Lieve Eva , zullen à.s.vrijdag extra aan je denken veel succes met je examens.
    Vanavond zijn je pa en ma bij ons saté bbq als je oren toeteren weet je waarom.
    Nog een paar fijne weken daarna goede reis terug.
    Liefs Rob en mie

  • 22 Juni 2013 - 13:56

    Petra:

    Hoi Lieffie, examens voorbij ,dus tijd voor een update!!
    Geniet van je vakantie!! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2013

Het einde in zicht!

15 April 2013

15-4-2013

27 Februari 2013

Tijd voor een update!

03 Februari 2013

Week 1!
Eva

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 9052

Voorgaande reizen:

02 Januari 2015 - 07 Mei 2015

Exploring India

21 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: